Wednesday 4 May 2011

Sebelum Membeli Emas...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sebelum ni GCP Kenyalang asyik cerita pasal kelebihan emas dan asyik pesan supaya beli emas, simpan emas.. GCP Kenyalang juga encourage anda semua jadi dealer GCP, cos dapat beli emas murah.. Tapi sebelum tu, apa yang patut anda tahu sebelum anda membeli emas?

Adakah anda tahu bila anda membeli emas, ia adalah untuk long term investment??? There's no way anda boleh mendapat keuntungan hanya dalam masa sehari ataupun sebulan selepas membeli emas.. If you're looking for a quick return, then gold is not the answer for you.. GCP Kenyalang kena make this clear..


So, sebelum membeli emas, tanya diri sendiri apa obejektif anda membeli emas.. Adakah kerana orang lain beli emas so anda pun terikut-ikut nak beli emas? Ataupun adakah kerana anda sedar kepentingan memiliki emas dan kelebihan emas itu sendiri?

Jika anda membeli emas kerana mengikut trend, then GCP Kenyalang suggest anda buat research dulu pasal emas.. Tingkatkan knowledge anda dulu, then baru beli emas.. No worries, GCP Kenyalang boleh membantu anda untuk memahami kelebihan emas..

Jika anda membeli emas untuk tujuan simpanan, then ini adalah tindakan yang terbaik kerana anda sememangnya mengetahui kepentingan emas.. Cuba anda hayati Sabda Rasulullah S.A.W. yang saya paparkan dalam blog ni.. Baginda menyarankan agar kita menyimpan emas.. Betul??? 

Jika anda membeli emas sebagai perhiasan, ini adalah tindakan yang bijak juga.. 2-in-1.. Dapat simpan emas dan dapat bergaya dengan barang kemas yang berkilau-kilauan..

Jika anda membeli emas untuk tujuan berniaga emas, not bad juga sebab boleh dapat keuntungan.. Dan di sinilah GCP boleh membantu anda menjadi tokey emas dengan modal serendah RM600..

Jika anda membeli emas untuk tujuan mendapatkan keuntungan melalui teknik Ar-Rahnu, anda dipersilakan.. Tapi jangan lupa untuk jadi dealer GCP kerana spread hanya 5.5%..

So, yang mana satu anda nak jadi? Tentukan dulu anda dalam kelompok yang mana sebelum anda membuat keputusan untuk membeli emas.. Ini juga dapat membantu anda membuat keputusan either nak jadi dealer GCP ataupun tidak.. Pesan GCP Kenyalang, jadilah pelabur emas yang bijak.. Sekian saja.. Wassalam..


No comments:

Post a Comment